fredag 13 maj 2011

Helg...

Helg och fredag brukar man ju normalt se fram emot, men det blir så sjukt uppenbart hur mycket mat hör till ledighet när man håller på med sånt här.

Under hela den här första veckan har jag inte funderat ett smack på avsluta. Mitt mål står kvar: 10 kg ner med ersättningar, men så fort jag kom hem idag var jag inne på att lägga ned, skippa helgen men köra på i veckorna, etc.

Förra gången jag körde så var helgen det absolut värsta och det som "tärde" mest på förhållande och moral. Av oklara skäl så blev jag mycket mer grinig under helgerna förra gången. Jag tror det har att göra med rutiner eller så har det att göra med att familjen kliver in i fredagsmysmode och jag sitter kvar i min "mitt i veckan" status. Ja ja jag vet inte, men L. tyckte jag var en riktig grinis förra gången jag körde och jag måste verkligen tänka på att inte låta mitt dåliga humör gå ut över någon annan. Det här är mitt val, min desperata åtgärd inför sommaren och i grund och botten mitt fel.

Så därför: Skärp dig!! Eftersom du är tjock borde du vara tjock och GLAD =)