fredag 13 maj 2011

Träning

Jag tycker faktiskt jag har varit helt ok på att träna den här veckan och det ska jag ha en klapp på axeln för. Jag har sprungit tre ggr, kört ett bjjpass. Idag testade jag dessutom att köra 3 set Tabataintervaller, armhävningar, situp och nån (förmodligen fel) bicepsövning med en 12 kg kettlebell.

Om jag inte ids trycka på länken ovan så funkar Tabata enligt följande: fullt ös i 20 sek övning, 10 sek vila upprepa 8 ggr = 4 min. vila en stund sen kör du nästa 4 minutersgrej.
Armhävningar var nog absolut jobbigast och dom genomförde jag slarvigt och var ganska snart inne på knäarmhävningar för att avsluta sista "slotten" med min helt nyupptäckta skrevarmhävning...

Det var ett rätt roligt sätt att träna på och det gav både puls och "tunghetskänsla", ska bibehålla dessa tre set och förmodligen lägga på ngra fler kettlebellövningar så får vi se vad det ger.